Reklame su odvajkada predstavljale najrelevantniji metod komunikacije na relaciji proizvođač – potrošač. Koliko god da je neki produkt ili usluga kvalitetna, njihova tržišna prodaja je nezamisliva bez adekvatnog marketinga i promocije. Jedan od najboljih načina da se potencijalni klijenti, odnosno mušterije privuku jeste putem raznih kataloga i brošura. Budući da je upravo prodaja krajnji cilj svakog oglašavanja, štampa kataloga igra ključnu ulogu u tome koliki će biti marketinški efekat.
Najjednostavnije rečeno – katalozi predstavljaju skup stranica, povezanih na različite načine, u kojima se nalazi opis usluga i proizvoda koji se nude krajnjim korisnicima. Stoga, katalozi služe da na najreprezentativniji način predstave određeno preduzeće ili drugu organizaciju. Njihova funkcija je takođe i informativna. Drugim rečima, putem kataloga ciljna grupa se obaveštava o količini ponude proizvoda/usluga neke kompanije. Tim pre značaj štampe kataloga utoliko je veći. Naravno, da bi i samo štampanje kataloga bilo po meri i zahtevima klijenta, neophodno je uraditi i odgovarajuću pripremu za štampu i grafički dizajn.
Štampa kataloga je neophodnost savremenog potrošačkog društva
Katalozi danas u savremenom potrošačkom društvu predstavljaju neophodan način reklamiranja. Svako ko želi da izvrši kvalitetno oglašavanje i time poveća obim prodaje, morao bi u svoj marketing da uvrsti i reklamu putem kataloga. Bez obzira da li je u pitanju maloprodaja ili veleprodaja, proizvođači najdelotvornije mogu predstaviti spisak svojih proizvoda i/ili usluga u katalogu. Najveća potreba za katalozima postoji na i uoči privrednih sajmova ili sličnih ekonomskih manifestacija.
Upravo na ovakvim događajima, koji okupljaju veliki broj ljudi, proizvođači i prodavci promovišu spektar svojih proizvoda/usluga. S druge strane, zbog masovnosti ovakvih skupova, proizvođači lakše i brže dolaze do svoje ciljne grupe, čineći svoje poslovanje produktivnijim i većim. Pored proizvoda i usluga, katalozi sadrže i neke druge reklamne poruke namenjene potrošačima/kupcima. Tu spadaju, između ostalog, njihova cena, rokovi i načini isporuke, povoljnosti pri plaćanju i slično. Zbog svega navedenog, od samih kataloga, kao i od njihove štampe, zavisi koliko će neka firma biti konkurentna na tržištu.
Efektan dizajn kataloga za bolju prodaju proizvoda ili usluga
Funkcija kataloga ne ogleda se samo u tome da prikaže detaljan spisak vaše reklamne ponude. Atraktivnost kataloga, odnosno proizvoda i usluga pre svega zavisi od načina na koji su oni predstavljeni javnosti. Drugim rečima, dizajn kataloga igra presudnu ulogu u tome da li će se potencijalni klijenti opredeliti upravo za vaš brend. Zato štampa kataloga podrazumeva originalni, profesionalni i efektan grafički dizajn. Ako je katalog stilski kvalitetnije urađen, time se potencijalnim klijentima šalje jasna poruka o ozbiljnosti, reprezentativnosti i etici vašeg poslovanja.
Upravo zato, govoreći o dizajnu kataloga, njegov sadržaj mora da bude jasan, sa svim relevantnim informacijama. Dakle, proizvod/usluga mora zauzeti centralno mesto, tekst mora biti čitak i bez preteranih opisa, a fotografije vrhunske i bez napadnih boja. Isto važi ukoliko u sadržaj kataloga ulaze i dijagrami i grafikoni. Zadatak dizajna kataloga jeste da što duže zadrži pažnju kupaca, kao i da potencijalnim mušterijama omogući lakši pregled proizvoda/usluga. Bitno je, pri kreiranju dizajna kataloga, rukovoditi se životnim stilom vaše ciljne grupe.
Budući da katalozi predstavljaju glavno marketinško sredstvo komunikacije između proizvođača i potrošača, vodite računa da sama reklama ne bude agresivna. Jer, u tom slučaju, kod eventualnih mušterija možete proizvesti kontraefekat.
Štamparija Intranet Centar – Najkvalitetnije štampanje kataloga i brošura
Važno je napomenuti i da od štampe kataloga zavisi to koliko će se vaš brend izdvojiti od drugih firmi, odnosno od konkurencije. Upravo zato, od kompanije do kompanije, razlikuje se obim, format i način povezivanja stranica kataloga. Naravno, razlikuju se i sami materijali na kojima se katalozi štampaju, u zavisnosti od njihove svrhe i preferencija proizvođača. U tom smislu, povezivanje kataloga može biti putem heftalice, spirale, a mogu se povezati i koričenjem, šivenjem i slično. Dok, recimo, format kataloga može biti lendskejp, portret, kvadratni i to u najrazličitijim veličinama.
Ako želite najkvalitetnije štampanje kataloga i brošura, kao i drugih reklamnih sredstava, onda je štampa kataloga u štampariji Intranet Centar pravo rešenje za vas. Naša štamparija će vam obezbediti najkvalitetniju štampu i izradu kataloga u najkraćem vremenskom periodu. Prema vašim željama, pružamo vam uslugu štampanja kataloga u digitalnoj štampi ili u ofset štampi, ali i vrhunsku uslugu grafičkog dizajna. Pored kataloga i brošura, kod nas možete štampati sve što vam je potrebno za najbolje brendiranje vaših proizvoda/usluga. Štampamo, po najpovoljnijim cenama, plakate, postere, letke, flajere, knjige, časopise, kao i druge publikacije. U domen usluga štamparije Intranet Centar ulazi i štampa memoranduma, lifleta, vizit karti, fascikli, reklamnih blokova, papirnih kesa, kao i ostalih grafičkih proizvoda.
Dugogodišnje isksutvo, ogroman broj uspešno realizovanih projekata i više hiljada zadovoljnih mušterija govori dovoljno o kvalitetu naše usluge. Maksimalno i do detalja smo posvećeni svakom klijentu. Budite slobodni da nas kontaktirate kako bismo zajednički kreirali najbolje rešenje za vaš biznis. Neka se i vaša reklama daleko čuje!
Leave a Reply