Živimo u eri digitalnog marketinga i online reklamiranja gde se promotivne kampanje u najvećem broju slučajeva vrše putem interneta. Uprkos tome, postoje i određeni vidovi oglašavanja koji, zbog svoje efektnosti, uspešno odolevaju svim društvenim promenama. Sa sigurnošću se može reći da plakati, odnosno posteri i dan danas predstavljaju izrazito zastupljen oblik promocije. Iz tog, ali i brojnih drugih razloga, štampa plakata je neophodan vid reklamiranja koji služi da određeni proizvod, uslugu ili događaj učini što prepoznatljivijim.
Smatra se da plakati i posteri imaju ogromnu marketinšku vrednost, jer predstavljaju izuzetno efektan način reklamiranja. Pomoću plakata mogu se ispromovisati događaji za široke narodne mase. Pod njima podrazumevamo događaje poput sportskih utakmica, filmova, političkih kampanja, koncerata, festivala i drugih kulturno-umetničkih dešavanja. S druge strane, plakatima se mogu reklamirati i druge usluge poput sniženja i drugih akcijskih ponuda. Da bi plakat postigao svoj reklamni cilj, potrebna je njegova kvalitetna štampa, izrada i dizajn.
Štampa plakata je neophodan vid oglašavanja
Bez obzira na sve, plakati su danas jedan od najkorišćenijih i najrasprostranjenijih promotivnih materijala. Nekada je štampa plakata bilo „apsolutno pravo“ samo velikih štamparija zato što su troškovi štampanja bili izuzetno veliki. Međutim, danas, sa digitalno-tehnološkom revolucijom, stvari su se znatno promenile. Zbog veličine i većeg tiraža, plakati se uglavnom štampaju u ofset štampi. Ali, to ne menja činjenicu da vrhunska i kvalitetna digitalna štampa omogućuje štampu plakata u manjim i srednjim tiražima.
Plakati su, zbog svojih dimenzija, potreban vid oglašavanja i postavljaju se na javnim mestima kako bi bili u vidokrugu većeg broja ljudi. Oni su svojevrsno saopštenje, odnosno obaveštenje za javnost ili najava određenog događaja koja treba da ispuni dva cilja. Prvi – da prenese jasnu, efektnu i čitku informaciju o određenom krupnom događaju, brendu, proizvodu ili usluzi. I, drugi – da putem svog grafičkog dizajna privuče pažnju prolaznika i da u trenutku zainteresuje potencijalne klijente. Dakle, osnovni cilj štampanja plakata jeste da pokrene znatiželju ljudi koji se u datom trenutku nalaze na otvorenom prostoru.
Bez obzira da li se ljudi nalaze u automobilu ili gradskom prevozu, ili su u pitanju slučajni prolaznici, glavni zadatak plakata jeste momentalno pobuđivanje njihove pažnje. Upravo iz ovih razloga, plakati, odnosno njihova štampa neophodan je oblik reklamiranja.
Format i dizajn plakata kao najbitniji elementi za privlačenje klijenata
Da bi sam plakat postigao svoj marketinški efekat, potrebno je da njegov format, dimenzije i dizajn budu u savršenom saglasju. Tačnije, sama kompozicija plakata treba da bude kreirana tako da eventualni korisnici vaših usluga zastanu i pročitaju njegovu poruku. Štampa plakata se u najvećem broju vrši u A ili B formatu, međutim, u skladu sa željama klijenata, taj format može biti i drugačiji. Budući da se plakati štampaju na papiru, važno je napomenuti i njihovu debljinu, odnosno gramaturu. Ona može iznositi od 80g do 180g, jer su plakati uglavnom većih dimenzija. Naravno, svako odstupanje od ovih standardizovanih veličina je moguće, prema zahtevima klijenata.
Ljudi su vizuelna bića, odnosno od kvaliteta izgleda promotivnog materijala zavisi u kojoj meri će privući pažnju znatiželjnih klijenata. Stoga se, prilikom štampanja plakata, naročito treba posvetiti njihovom grafičkom dizajnu. Jačina, kontrast i intenzitet boja, kao i veličina i format slova, moraju biti u takvom skladu kako kampanja ne bi bila agresivna, odnosno napadna. U tom slučaju kod prolaznika će proizvesti samo kontraefekat. Što je dizajn plakata kvalitetniji i originalniji, on će istovremeno biti i atraktivniji, čime ćete uspeti da dosegnete do velikog broja ljudi.
Takođe, plakat nipošto ne sme biti prenatrpan obilnim informacijama, već samo da sadrži jasnu poruku koja će „pogoditi“ vašu ciljnu grupu, ali i šire.
Štamparija Intranet Centar – Štampanje najkvalitetnijih plakata i postera
Treba napomenuti da nije preporučljivo da se na plakatu nalaze poruke štampane sitnim slovima, jer na taj način neće postići svoj efekat. Takođe, važna faza u procesu izrade postera jeste i njihovo montiranje, odnosno lepljenje. Budući da se plakati, odnosno posteri ističu na jasno vidljivim javnim područjima, njihova reklamna poruka treba da se vidi sa udaljenosti od 10 do 15 metara. Zato štampa plakata igra najvažniju ulogu u reklamiranju, odnosno promociji brenda na najkvalitetniji mogući način.
Ako želite da, putem vrhunskog plakata, za vaš događaj, proizvod ili uslugu čuje i odazove se veliki broj ljudi, onda je štamparija Intranet Centar pravi izbor za vas. Pored štampe plakata, pružamo vam i najkvalitetnije usluge digitalne i ofset štampe. Pored toga, nudimo vam i, po najpovoljnijim cenama, uslugu pripreme za štampu i grafičkog dizajna. Prema nahođenjima klijenata, vršimo štampu letaka, flajera, brošura, memoranduma, knjiga, cenovnika, časopisa, prospekata, reklamnh blokova, fascikli, vizit karti, kataloga i slično. Naravno, sa velikim zadovoljstvom štampamo i sve ostale promo materijale i grafičke proizvode. Odgovornim pristupom, maksimalnom organizacijom posla i profesionalizmom, naša štamparija uspeva da ispoštuje sve rokove za izradu štampanog materijala.
Na ovaj način, ali i dugogodišnjim predanim radom, uspeli smo da steknemo poverenje velikog broja zadovoljnih partnera i saradnika. Budite slobodni da nas kontaktirate, kako bismo vam pomogli da na najbrži način osmislite najbolju reklamnu kampanju. Vaše zadovoljstvo je nama na prvom mestu.
Leave a Reply